Guvernul Ponta bifeaza un al doilea esec major in privatizarea unei importante companii de stat. Dar, la fel ca si in cazul Oltchim, cand “vinovatul de serviciu” a fost gasit seful Oficiului pentru Privatizari de atunci, Remus Vulpescu, pentru procesul de privatizare a CFR Marfa, al carui esec a fost anuntat luni seara, cel aratat drept “responsabilul” este Cristian Ghibu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si totodata seful Comisiei de Privatizare a CFR Marfa, care a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Ghibu, fost manager de stat si apoi privat al CFR, a ajuns in Ministerul Transporturilor la propunerea fostului ministru Relu Fenechiu, fiind considerat un apropiat al acestuia.
“Este datoria domnului Ghibu ca, impreuna cu consultantii, sa gestioneze acest proces de privatizare in favoarea statului roman, care l-a investit cu aceasta responsabilitate, inca din februarie 2013, atunci cand a fost numit la conducerea comisiei de privatizare si mai tarziu in septembrie 2013, cand a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Inca de la debutul mandatului de ministru i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu sa se concentreze pe ducerea la bun sfarsit a procesului de privatizare”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.
Nascut pe 10 mai 1967 in Focsani, judetul Vrancea, Ghibu a absolvit Facultatea de Mecanica la Universitatea Tehnica “GH. Asachi” din Iasi.
Cristian Ghibu a mai ocupat, intre 2010-2012, un post de director adjunct in cadrul Primariei Iasi, la Directia de administrare a patrimoniului public si privat. De altfel, cu exceptia perioadei 1993-1998 cand a activat ca simplu inginer la BMW Deutschland, acesta a detinut doar functii de conducere: director vanzari la SC ASAM Iasi (1998-1999), director general la SC LEMNIS COMPANY SRL Iasi (1999-2006) si si director regional la SC AVIVA SA (2006-2008)
In mai 2012, dupa investirea primului cabinet Ponta, Cristian Ghibu a fost numit director general al Companiei Nationale CFR SA, iar din ianuarie 2013, dupa formarea celui de-al doilea cabinet Ponta, a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor, la propunerea liberalilor, iar ulterior a fost numit si seful comisiei de privatizare a CFR Marfa.
sursa: hotnews.ro