Doi botoşăneni s-au trezit executaţi silit de societatea de termoficare, chiar dacă nu înregistrează datorii. Cei doi vor să acţioneze în instanţă Modern Calor, după ce pe numele lor au venit nişte facturi foarte mari, fără să fi beneficiat de serviciile acestei societăţi.
Dănuţ Buliga, propietarul unui apartament dotat cu centrală termică, susţine că în luna mai, la finalul sezonului rece a achitat toate datoriile către societatea de termoficare.
Facturile lunare variau între 20 şi 30 de lei, iar două luni mai târziu, în plină vară, s-a trezit cu o somaţie de plată, de 53,15 lei, pentru servicii furnizate de societatea de termoficare.
Două luni mai târziu, o nouă somaţie îl înştiinţa că de fapt din cei 53,15 lei, evidenţiaţi în prima somaţie ca şi contravaloare agent termic, 9,49 de lei reprezintă penalităţi de întârziere.
Bărbatul spune că este un abuz al societăţii şi va deschide o acţiune în instanţă în care va solicta anularea datoriilor invocate de societate, dar şi plata unor daune morale pentru stresul provocat ca urmare a acestor somaţii în care este ameninţat cu executarea silită.
” Societatea Modern Calor acţionează în judecată pentru câţiva lei oamenii din municipiu, dar ei când greşesc de ce nu ar plăti? Chiar sunt afectat de aceste somaţii care vin în mod repetat şi nu vreau să pierd din timpul serviciului meu pentru a mă duce la ei să mă milogesc. Îi dau în judecată să plătească daune”, a declarat Dănuţ Buliga.
Bărbatul susţine că are cunoştinţe de mai multe cazuri de acest gen, iar somaţiile trimise de societatea de termoficare nu sunt erori ci o practică.
Un alt caz de acest gen este cel al lui Florin Ohaci, care s-a trezit acasă cu o somaţie de plată de 1368,2 de lei, în condiţiile în care are centrală de apartament. Bărbatul spune că somaţia i-a venit în cursul lunii octombrie, iar ultima factură, cu scadneţă în luna noiembrie, indica de plată puţin peste un leu.
Acesta susţine că a fost nevoit să se învoiască de la servici şi să reglementeze situaţia de la societate, angajaţii Modern Calor recunoscând că a fost o eroare, însă au refuzat să elibereze un document în care să specifice că bărbatul nu mai are datorii.
Directorul societăţii de Termoficare, Florin Sandu, susţine că nu are la cunoştinţă astfel de cazuri şi nici nu s-a întâlnit cu astfel de situaţii, însă va ancheta acest aspect.