Un italian a reușit să-i cucerească pe câmpulungeni cu cele peste 45 de sortimente de înghețată și zeci de feluri de prăjituri. De trei ani de când s-a stabilit în orașul de la poalele Rarăului, Carlo Marchisio susține că s-a îndrăgostit de România și că îi place aici. A învățat să vorbească românește și îi place mâncarea tradițională din Bucovina. ,, Îmi place ciorba de burtă cel mai mult și știu să o prepar singur . Îmi plac sărmăluțele și cârnații afumați,,ne-a spus italianul.
Italianul a venit prima dată în România în 1993 și s-a implicat în punerea pe picioare a unei fabrici de textile din Gura Humorului . În urmă cu câțiva ani s-a retras și a deschis la Câmpulung Moldovenesc o gelaterie, reuşind să-I înveţe pe localnici dar şi pe cei din această zonă ca gelato este mult mai bună decât îngheţata produsă în ţara noastră. Pentru a se perfecţiona în domeniul gelateriei , a absolvit în Italia cursuri pentru prepararea îngheţatei iar la final a primit o diplomă de diplomă de gelataio, adică de „îngheţătar”.
Italianul i-a cucerit pe câmpulungeni cu îngheţata
„Care este produsul care nu suferă din cauza crizei? Trebuie să fie un produs bun, ieftin, la îndemâna oricui. Trebuie să aibă ingrediente elementare, să fie uşor de făcut şi gata de vânzare „, de aici a plecat ideea italianul de a-ăi investi economiile într-o „îngheţătărie”.
Şi cum nu poţi deschide o gelaterie şi fără alte dulciuri care să atragă clienţii, italianul căruia îi place foarte mult prăjiturile italiene, a adus o parte din aceste bunătăţi şi le-a lansat şi pe piaţa din oraşul de la poalele Rarăului, A învăţat să pătrundă în secretele acestui aliment menit să alinte papilele gustative ale oamenilor – femei, bărbaţi, tineri sau maturi .
“ Prepar îngheţată doar după reţete italiene şi schimbăm sortimentul destul de des. Cred că până acum am făcut aproximativ 40 de sortimente. Gelato se diferenţiază de celellate îngheţate prin aceea că în compoziţia ei nu se găseşte oul. Produsele folosite sunt toate naturale, fără coloranţi artificiali, conservanţi sau alţi aditivi întocmai pentru a oferi clientului calitate”,ne-a spus Carlo Marchisio.
Italianul este de părere că Suceava este o piaţă interesantă – „sucevenilor şi nu numai lor ci tuturor românilor le plac dulciurile foarte dulci” .
A făcut până acum 45 de sortimente de înghețată din care 16 sunt în permaneță spre vânzare.
,, Sunt înghețate clasice care nu le poți scoate de pe piață cum ar fi cea de vanilie,fisctic, cu alune,mentă sau cu ciocolată.Dacă lipsește înghețată cu biscuiți e război.Jale mare pentru copii și pentru adulți. Sigur că facem îngheațată cu fructe de pădure de sezon: mure,zmeură,afine, amestec de aceste fructe dar și cu mere,pere,căpșuni ,,ne-a spus italianul.
Prăjiturile ajung în tot județul dar și la Iași sau Botoșani
Carlo Marchisio susține că anul acesta i-a mers bine cu comenzile. ,, Am făcut foarte multe prăjituri pe bază de comenzi în mod special pentru nunți. Am reușit să fiu cunoscut ca fiind serios și calitatea dulciurilor e foarte bună.Am făcut torturi care din care mai diferite pentru nunți,,ne-a spus italianul.
El ne-a destănuit că face nu numai torturi specifice zonei ci și internaționale destul de cunoscute. Opera ,Tiramisu și Sfântul protector al cofetarilor.
Despre acest din urmă tort , Carlo ne-a destănuit că nu este cunoscut în România . Italianul lucrează la prăjituri doar cu ingrediente naturale, evitând cele mai recente inovaţii din domeniul cofetăriei care uşurează munca, dar aduc şi multă artificialitate. „Nu lucrez niciodată cu prafuri şi geluri colorate. Sunt mai simplu de preparat, dar eu nu agreez aşa ceva“, spune italianul dar asta nu înseamnă că nu este deschisă la noi provocări: învaţă şi experimentează în permanenţă noi reţete şi ocaziile deosebite îi pun la încercare imaginaţia. Cuptoarele încinse, tăvile din laborator îţi dau de înţeles de cum intri că nu e vorba deloc de o treabă uşoară… Tot ce se prepară în laboratul din spatele cofetăriei trebuie să iasă prefect: blaturile şi cremele trebuie să aibă gustul şi consistenţa ideale, decorurile trebuie să fie perfecte pentru ca produsele din vitrină să ia ochii cumpărătorilor şi să-i facă să le lase gura apă atunci când le gustă.
„Nu am nicio reţetă scrisă pe hârtie, am totul în cap. De aceea reţetele mele nu le poate copia nimeni. Nu e vorba neapărat de talent, nici de imaginaţie, e vorba de pasiune. Banul pe care îl câştigi nu face totul. Este vorba de mândria ta de meseriaş.Dacă menţii calitatea, succesul este asigurat”, declară italianul, Carlo Marchisio.