Într-un top al celor mai cunoscute mărci româneşti au fost menţionate şi companii coordonate de oameni de afaceri din judeţele Regiunii de Nord-Est. Astfel, antreprenorii locali conduc în sectoare precum bricolaj, centre comerciale sau producţia de vin.
Afaceri de sute de milioane de euro sunt coordonate de oameni de afaceri din Bacău sau Iaşi. Într-un top al celor mai puternice branduri româneşti realizat de zf.ro, între primele zece afaceri apare şi cea a familiei Pavăl. Dragoş şi Adrian Pavăl, antreprenorii din Bacău ce conduc compania Dedeman, se situează pe primul loc în sectorul bricolaj.
Cifra de afaceri a retailerului de materiale de construcţii şi amenajări interioare, pentru 2012, depăşeşte 540 de milioane de euro. „Am crescut pe fondul extinderii reţelei de magazine, precum şi datorită faptului că am reuşit să ne menţinem pe vechea reţea, să nu scădem, aşa cum au făcut competitorii noştri“, a explicat Dragoş Pavăl succesul firmei. În acelaşi sector de activitate, compania din Bacău este urmată de Arabesque, cu o cifră de afaceri estimată la peste 350 milioane de euro.
În topul zf.ro, un alt brand cu rădăcini în Moldova este Iulius Mall. Compania Iulius Group a omului de afaceri Iulian Dascălu se află pe primul loc la sectorul centre comerciale. Cifra de afaceri a companiei conduse de omul de afaceri ieşean era de 55 de milioane de euro, în 2012, cu mult peste ocupantul locului secund pentru acelaşi sector, Băneasa Devopments ce înregistra afaceri de 47 de milioane de euro.
Un alt brand din Iaşi care s-a impus la nivel naţional şi internaţional este Cotnari. Producătorul de vin are o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro şi se află pe locul secund la sectorul vin după Murfatlar, cu afaceri de 30 de milioane de euro. Compania Cotnari, care are în jur de 300 de angajaţi, a înregistrat anul trecut profit de peste 700.000 de euro, o situaţie financiară cu mult mai bună faţă de cea din 2011.
În această săptămână, compania Dedeman a anunţat deschiderea celui de-al 36-lea magazin din reţea. Spaţiul va fi inaugurat vineri, la Ploieşti, şi a fost realizat în urma unei investiţii de 15 milioane de euro. Magazinul are o suprafaţă construită de 15.000 de mp şi dispune de 380 de locuri de parcare. Magazinul de la Ploieşti este al 6-lea deschis anul acesta, iar compania vizează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 8% faţă de 2012.
Sursa: Evenimentul